Нові педагогічні технології

 

Головна сторінка

Атрибутика школи
Адміністрація
Сьогодення школи
У центрі уваги
Олімпіадні досягнення
Дошка оголошень
Нові педтехнології
Кафедри та вчителі
Учні школи
Позакласна робота
Школа очима дітей
Спортивні досягнення
Секція тхеквондо
Сторінка автора

* 36014
м. Полтава,
вул. Пушкіна, 74
( 2-88-33
( 2-59-85

     

Нові педагогічні технології в школі

Розвивальне навчання здійснюється в школі першого ступеня з 1994 р., другого ступеня з 1997 р. Ідейним натхненником даної освітньої технології, її провідником стала учитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист Кільчевська Валентина Василівна. Зараз у школі за системою розвивального навчання працюють Корольова Н.С., Нефедьєва Т.Б., Бухарова О.М., Гаврилова Н.В., Моргун О.І. (вчитель початкових класів), Гулідова Л.І., Шило В.В. (вчителі математики). Вісім класів опановують навчання за методикою розвивального навчання, основним змістом якої є такі способи самоорганізації особистої діяльності, що дають під час засвоєння основних видів людської свідомості: наукової, художньої, моральної, правової.

Новий спосіб навчання у початковій школі, а також у середній ланці відпрацьовується на матеріалі двох традиційних предметів: рідної мови й математики. Основним методом розливального навчання є змістовний діалог між учителем і учнями та між самими учнями.

Одиницею спільної діяльності є групування учнів у кількості 5-7 осіб. А клас є полем взаємозв’язку між учнями й учителем і між окремими групами. Таким чином, забезпечується природний розвиток: протягом усього процесу дитина зберігає себе як цілісну індивідуальність.

Навчання математики, фізики за технологією рівневої диференціації здійснюється в школі з 1990 р. вчителями: Бобрищевою В.І., Бовсуновською В.І. Суть її полягає в поданні математичної, фізичної інформації великими блоками, які вичерпують усю тему. Схема вивчення навчальних тем має такий вигляд:

уроки вивчення теоретичного матеріалу і його застосування у найпростіших ситуаціях;

уроки формування обов`язкових результатів навчання (ОРН);

урок-залік з ОРН;

уроки самостійного розв`язування завдань підвищеного рівня учнями, які досягли ОРН і продовження роботи над ОРН учнями, які частково оволоділи ними;

уроки-практикуми на розв`язування завдань підвищеного рівня;

уроки-заліки на підвищеному рівні та повторення виконання завдань на рівні ОРН;

уроки узагальнення і систематизації знань;

контрольно-залікові уроки;

уроки корекції знань.

Учні, які достатньо оволоділи обов`язковим і підвищеним рівнем, розв`язують задачі поглибленого рівня підготовки.

Дана технологія реально дозволяє:

індивідуалізувати процес навчання;

інтенсифікувати процес навчання;

диференційовано вирішувати проблеми розумового розвитку учнів залежно від досягнутого рівня;

ефективно організувати самостійну роботу учнів.

З 1999-2000 н.р. у школі першого ступеня введено інтегрований курс “Довкілля”. Викладає його вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, старший учитель Гайдук І.І.

Довкілля – це життєвий світ дитини, який включає не тільки об’єкти природи, а і об’єкти, створені людиною в даний і попередні часи. Це той світ в якому дитина радіє, сумує, складає казки, перевтілюється в своїх пращурів, навчається, живе.

Довкілля – це світ дитини, з якого і починається її стежина до дороги Людини Знання. Даний інтегрований курс включає не тільки природознавчі, а й валеологічні, екологічні та народознавчі знання. В кожному класі він побудований за планом: “Пізнай природу, пізнай свій народ, пізнай себе”.

Пройдено нами лише один крок у цьому напрямку: 1 клас “Запитую довкілля”. А попереду ще кроки і кроки: 2 клас – “Спостерігаю довкілля”, 3 клас – “Досліджую довкілля”...

Родинно-побутове виховання учнів. Даною педагогічною технологією зацікавилися класні керівники школи: Смірнова О.В., вчитель вищої категорії, лауреат міського конкурсу “Класний керівник року”, Лісненко Н.П., вчитель вищої категорії. За ініціативою Смірнової О.В. В 1991-2000 н.р. створено клуб “Гармонія”, метою якої є формування високорозвиненої культурної особистості шляхом поєднання виховних зусиль школи та сім’ї, шкільної та родинної педагогіки, найкращих вітчизняних виховних традицій.

Центром роботи є клуб, де учні, вчителі знайомляться з родинами вихованців, вивчають родовід, родинно-побутову культуру сім’ї, знайомляться з кращими родинними традиціями і зразками родинного виховання. Батьки беруть безпосередню участь у родинних святах , зустрічах класів. Діти спільно з педагогами ведуть пошукову роботу, вивчають родинні звичаї, традиції, побутову культуру.

 

Сайт управляется системой uCoz