Кафедра фізики

Важке - це те, що може бути зробленим негайно; неможливе - те, що потребує трошки більше часу.

Сантана      

Фізика в школі

Традиційно вважається, що найскладнішим предметом у школі є фізика. В останні роки реформ в освіті фізика зберегла цей статус. А все тому, що сучасна молодь більше захоплена іграшками, комп’ютерами, і зовсім мало читає, спілкується, а отже не розвиває уяву.

Вчителі фізики нашої школи Лісненко Н.П. та Братік О.І. на своїх уроках допомагають учням вчитися застосовувати знання у житті, розвиваючи абстрактне й логічне мислення, уяву, змушують постійно тренувати розум.

Для вивчення фізики необхідний фізичний практикум, численні демонстраційні експерименти, лабораторні роботи. У кабінеті фізики є все необхідне приладдя для проведення уроків, практичних і лабораторних робіт.

Учителі забезпечені повністю дидактичними матеріалами для всіх класів, деякі з них складені вчителем-методистом Бовсуновською В.І.

Виготовлені папки, де зібрані розробки уроків, виховних заходів з фізики, цікавий матеріал до уроків.

Фізика – це лише частина загальнолюдського надбання, необхідного для розвитку та становлення особистості. Але це основна частина, що формує розум і незалежність людини.

 

Бовсуновська Вікторія Іванівна

Характер состоит в способности действовать согласно принципам.

Иммануил Кант       

Працює в середній школі № 38 м. Полтави з дня її відкриття, з 1990 року. А починала вчителем фізики та математики Старосолотвинської середньої школи Бердичівського району Житомирської області, куди приїхала за направленням після закінчення Полтавського державного педагогічного інституту ім. В.Г. Короленка у 1976 році. Потім були середні школи №18 і 16 м. Полтави. І ось уже 24-й рік на освітянській ниві.

Фізика – наука надзвичайно важка для школяра. Проте засвоєння нових фізичних понять і законів не вимагає більшої кмітливості, ніж вивчення поезії, іноземної мови тощо.

Щоб добре її знати треба мати знання і з інших предметів: біології, географії, хімії, а особливо треба знати математику. А ще треба мислити конкретними і абстрактними категоріями. Жодна наука так не розвиває мислення дітей, просторову уяву, як фізика.

Для того, щоб фізичні образи стали більш привабливими для дітей, Вікторія Іванівна використовує різноманітні методи навчання, вивчає своїх вихованців, їх здібності, нахили, уподобання, ніколи не забуває про розвиток їх творчих здібностей, про активізацію їх мислення, диференційовано підходить до процесу навчання, тобто враховує індивідуальні особливості школярів, рівень організації їх діяльності, здатність до самостійних узагальнень та пошуків.

Використання учителем диференційованого підходу до учнів на уроках фізики вже не перший рік дало чималі результати і користь для учнів: значно покращилась їх робота на уроці; вони краще усвідомлюють поставлені задачі, так як працюють на посильному для себе рівні; їх самооцінка стає більш реальною.

Вони розвиваються!

 

Карамушка Роман Володимирович

 

"Якщо щось робити, то робити це добре."

24.09.76 - народився в місті Полтаві.

1.09.83 - вступив до першого класу.

Червень 1994 - закінчив СШ №11.

Листопад 1994 - червень 1996 - служба в ЗСУ.

Серпень 1996 - вступив до ПДПІ на фізико-математичний факультет.

Червень 2002 - закінчив ПДПУ.

 

Лісненко Наталя Павлівна

"Я хочу дати дітям ті знання, які їм хоча б трохи допомогли у житті."

Наталя Павлівна ставиться до інших так, як хоче, щоб ставилися до неї. Чудово розуміє кожного учня із його великими або малими проблемами, завжди намагається допомогти. Не зрозуміє вона лише лицемірства чи спроби обманути її. Адже і сама вона завжди говорить лише те, що думає.

"А. Эйнштейну принадлежат слова о том, что если преподаватель распространим вокруг себя дихание скуки, то в такой обстановке всё захиреет; умеет учить тот, кто учит интересно.

Этой педагогической заповеддю хотел бы воспользоваться каждый учитель, понимая, что научить предмету хорошо можно лишь тогда, когда в учеников будет пробуждён интерес к физике, а потому и к другим естественнонаучным дисциплинам, ведь етот интерес порождает к знаниям, самообразованию и через них к труду и творчеству. Так цепочка, у начала которой находится интересно организованое учебное знатие, завершается социально важным результатом: формированием желания и умения трудится.

Я, Лисненко Н. П. работаю а сш №38 учителем физики 1-ой категории; и очень хорошо понимаю, что нет ни одной в учебной деятельности, которою можно было бы решить без опоры на интерес. Это мощное средство, которое пзволяет вовлекать в учебную деятельность большинство учащихся, добится хорошего усвоения материала; развивает самостоятельность, инициативу, активность, целеустремленность. Каждий урок должен бить интересен участимся. Этого можно добиватся или через содержание учебного материала или через организацию учебной деятельности.

Так в 7-м классе есть тема "Диффузия", сама по себе если ее освещать в рамках учебника, она не вызываешь интереса, а если начать и изучение диффузии с интересного примера и вопроса: какой запах имеет природний газ? И услышав ответ: неприятний возвразить им, в глазах детей загораешся, смотрят, выказивают своё мненее, думают, и сами находят правильний ответ.

Важную роль играет и манера, и стиль поведения учителя; входя в класс необходимо забывать о своих недугах, и невзгодах и быть доброжелательными, доверчивыми, увлеченними поискоми нового  вместе с учениками, иначе интерес к знаниям не пробудить."

 

Братик Олена Іванівна

Как можно определить причину, если не определить не только качество но и количество и интенсивность явлений.

А. Вольт    

 

Я, Братик Е.И, работаю в средней школе № 38 учителем физики 1 категории (педагогический стаж – 16 лет.)

За время работы поняла, что основное в преподавании физики – это четкость и глубокое качественное понимание учащимся материала, связь физических понятий с явлениями природы и случаями в жизни. Считаю, что целесообразно использовать на уроках блочный метод преподавания с использованием блок–схем. Это позволяет четко изложить материал, а закрепление провести с помощью качественных вопросов, которые позволяют понять суть явлений. Блок–схемы целесообразно использовать в десятом классе при изучений газовых законов, закона Дальтона.

Так при изучении в восьмом классе темы “Тепловые явления” используют вопросы:

a)     Когда идет снег, никогда не бывает трескучего мороза. А почему? И почему мороз называют трескучим?

b)    Ранняя весна замечательное время!

Припекает солнышко загорать можна. А температура воздуха окола 00с. Итак будет, пока... Что – пока?

При излучении в седьмом классе темы “Атмосферные давление”:

a)     Почему опасно сдавать в багаж при полете плотно закупоренные стекляные емкости?

b)    Однажды Маша вымыла банки горячей водой и сразу надела на них пластмасовые крышки. Спустя некоторое время мама никак не смогла снять крышки. Призванный на помощь отец с большым трудом справился с заданием, поругивая атмосферное давление. А при чем оно здесь?

Блок-схема позволяет ребенку возобновить в памяти вопросы которые разбирались на уроке, а интересные качесвенные вопросы запомнить материал.

Сайт управляется системой uCoz