афедра б≥олог≥њ

¬ т≥й м≥р≥, в ¤к≥й людина витрачаЇ себе заради великоњ ц≥л≥, в т≥й же сам≥й м≥р≥ вона отримуЇ в своњй робот≥ найб≥льше щаст¤.

Ѕ. ¬ашингтон       

“кач «≥нањда Ѕорис≥вна

¬читель працюЇ в —Ў є 38 м. ѕолтави з 1990 року. ѕ≥сл¤ зак≥нченн¤ ѕолтавського державного педагог≥чного ≥нституту у 1982 роц≥ прийшла працювати в середню школу є 16.

« прадавн≥х час≥в людина була повТ¤зана з природою. Ќа жаль, ми в≥ддал¤Їмос¤ в≥д нењ Ц змел≥орован≥ душ≥ нехтують одв≥чними законами природи. «в≥дси, вочевидь, ≥ найб≥льш≥ катакл≥зми, з ¤кими ми з≥ткнулис¤ ≥ перед ¤кими безпорадно розводимо руками.

"ўаст¤ Ц це бути з природою, бачити њњ, розмовл¤ти з нею". “акий дев≥з вибрала учитель не випадково, адже багато подорожую з учн¤ми школи не т≥льки по р≥дному краю, а й по вс≥й територ≥њ ”крањни, вивчаючи природу р≥дного краю, њњ еколог≥чне становище.

”читель найб≥льшу увагу ≥ прид≥л¤Ї на своњх уроках еколог≥чному вихованню учн≥в. ќсновна його ≥де¤ Ц людина Ї лише частинкою природи й космосу, з законами й символами ¤ких вона повинна рахуватись. Ќа баз≥ свого класу створила еколог≥чний клуб У≈кологФ, еколог≥чну аг≥тбригаду.

«≥нањда Ѕорис≥вна працюЇ над темою еколог≥чноњ культури учн≥в, ¤ка Ї актуальною в наш час, вчить берегти св≥т природи, в ¤кому ми живемо.

ѕроведенн¤ б≥олог≥чних в≥кторин, конкурс≥в,  ¬ , театрал≥зованих вечор≥в у позакласн≥й робот≥ викликають розвиток ц≥кавост≥ в учн≥в до предмету б≥олог≥њ.

 

 ириченко “ет¤на √ригор≥вна

 ириченко “. √. Ц учитель б≥олог≥њ, вища категор≥¤, старший учитель. ѕедстаж Ц 29 рок≥в. «ак≥нчила ѕолтавський державний пед≥нститут ≥м. ¬. √.  ороленка.

 ириченко “. √. досконало волод≥Ї методикою викладанн¤ б≥олог≥њ, маЇ ірунтовну теоретичну п≥дготовку. ”чн≥ любл¤ть б≥олог≥ю, охоче виступають на уроках з пов≥домленн¤ми, рефератами.

”читель використовуЇ групов≥ ≥ парн≥ форми роботи в систем≥ розвиваючого навчанн¤, застосовуЇ багатор≥вневе плануванн¤ вс≥х етап≥в уроку, що даЇ можлив≥сть орган≥зувати навчальний процес на ≥ндив≥дуально-диференц≥йован≥й основ≥.

ќсобливу увагу вчитель прид≥л¤Ї еколог≥чному вихованню учн≥в. ”читель формуЇ в дитин≥ в≥дчутт¤, що людина Ц часточка природи, плоть в≥д плот≥. Ќе перетворювач, не володар природи! ј часточка...

‘ормуванн¤ еколог≥чноњ культури проводитьс¤ в к≥лька етап≥в: бес≥ди, в ход≥ ¤ких д≥ти з допомогою учител¤ висловлюють своњ думки, обірунтовують њх, екскурс≥њ в природу, уроки просто неба.

—тало традиц≥Їю проведенн¤ в школ≥ тижн≥в еколог≥њ, в ход≥ ¤ких оголошуютьс¤ конкурси: на краще озеленн¤ класноњ к≥мнати, конкурси на кращу ст≥нну газету, малюнок, плакати, присв¤ченн≥ ƒню «емл≥, р≥чниц¤м чорнобильськоњ трагед≥њ: Д„орнобиль...Ѕ≥ль! Ѕ≥ль! Ѕ≥ль!Ф, Д¬ибух страшноњ б≥диФ. ѕровод¤тьс¤ тематичн≥ ранки: ДЎануймо живеФ, Дѕодорож у крањну книжокФ (обговоренн¤ книжок на еколог≥чн≥ теми); фото екскурс≥њ Дѕо запов≥дних куточках ”крањниФ (розпов≥дь супроводжуЇтьс¤ демонстрац≥Їю слайд≥в, д≥аф≥льм≥в), ДЅарви ѕолтавщиниФ Ц конкурс на кращий малюнок, що в≥дображаЇ природу ѕолтавщини. ”чн≥ пишуть реферати з теми: Дѕроблеми довк≥лл¤Ф, Д≈колог≥чн≥ проблеми ѕолтавщини.Ф

” процес≥ еколог≥чного вихованн¤ учн¤м в≥дводитьс¤ активна роль. ”чн≥ приймають участь, в еколог≥чних суботниках Дƒл¤ здоровТ¤ довк≥лл¤Ф, школ¤р≥ саджають дерева, кущ≥, кв≥ти, прибирають шк≥льне подв≥рТ¤, прилегл≥ до школи вулиц≥. ”чн≥ старших клас≥в провод¤ть бес≥ди: ДЌе зривай даремно кв≥тиФ, Д“и в≥дпов≥даЇш за того, кого приручивФ, Дѕернате населенн¤ нашого м≥стаФ, Д«апов≥дн≥ куточки ѕолтави ≥ ѕолтавщиниФ, провод¤ть еколог≥чн≥ в≥кторини. ѕ≥д час екскурс≥й учн≥ збирають ≥ гербаризують л≥карськ≥ рослини, беруть участь в акц≥¤х п≥д гаслом: ДЅ≥ль ≥ краса ”крањниФ, Дƒо чистих джерелФ.

Сайт управляется системой uCoz