афедра сусп≥льно-гуман≥тарних
дисципл≥н
√ромад¤нськ≥й осв≥т≥
та вихованню - особист≥сно-ор≥Їнтоване
навчанн¤ на основ≥ ≥нновац≥йних
технолог≥й
≤ванюк
Ќатал≥¤ јнатол≥њвна
"Ќе
думками требу вчити а думати"
≈. ант
¬читель
≥стор≥њ, спец≥ал≥ст вищоњ категор≥њ,
вчитель-методист. ’арактерною рисою њњ
д≥¤льност≥
Ї творч≥сть. ¬она завжди в пошуку чогось
нового. «а њњ ≥н≥ц≥ативою в школ≥ було
започатковано викладанн¤ курсу Уќснови
економ≥чних знаньФ (сьогодн≥ цей курс у
школ≥ викладають дек≥лька вчител≥в).
Ќовим
њњ захопленн¤м зараз Ї робота над
створенн¤м серед старшокласник≥в клубу,
¤кий би допом≥г њм у соц≥альному змужн≥нн≥,
у формуванн≥ громад¤нськоњ позиц≥њ, в
≥нтелектуальному зростанн≥. Ќа сьогодн≥ в≥н ≥снуЇ ¤к У≈рудит-клубФ
учн≥в 9-х клас≥в.
як
вчитель ≥стор≥њ, Ќатал≥¤ јнатол≥њвна
багато уваги прид≥л¤Ї проблем≥
громад¤нського вихованн¤, намагаЇтьс¤
закласти в душ≥ д≥тей неспок≥й, готовн≥сть
активно втручатис¤ в житт¤, а не бути
пасивними спостер≥гачами.
ѓњ
уроки в≥дзначаютьс¤ р≥зноман≥тн≥стю
методики, вона часто даЇ в≥дкрит≥ уроки. “им,
що знаЇ сама, д≥литьс¤ з≥ своњми колегами.
ѕрот¤гом к≥лькох рок≥в ≤ванюк Ќ.ј. Ї
кер≥вником
методичного обТЇднанн¤ вчител≥в ≥стор≥њ
школи.
’лЇбн≥кова
Ќатал≥¤ ¬олодимир≥вна
"¬оспитани¤,
полученое человеком, закончено, достигло
своей цели, когдачеловек настолько созрел,
что обладает силой и волей самого себ¤
образовивать в течении дальнейшей жизни"
ƒистерверг
’то у школ≥ не знаЇ Ќатал≥ю ¬олодимир≥вну?
јдже вона, окр≥м ≥стор≥њ ”крањни та
всесв≥тньоњ ≥стор≥њ викладаЇ ще ≥ предмет
"людина ≥ сусп≥льство" та громад¤нську
осв≥ту. ѓњ дев≥зом Ї крилат≥ ≥, безсумн≥вно,
правильн≥ слова: "”читись, учитись,
учитись!". ј њй, ¤к ≥сторику, учитис¤
доводитьс¤ пост≥йно. јдже сьогодн≥шн≥ день
завтра стане ≥стор≥Їю. ј ¤к щодо зм≥ни
трактуванн¤ того чи ≥ншого пон¤тт¤ з≥
зм≥ною влади, розкритт¤ ретельно
прихованих факт≥в? “а нав≥ть ≥ банальна
зм≥на програми означаЇ, що учителю
доводитьс¤ навчатис¤ заново.
Ќа
уроках вчител¤
≥стор≥њ ’лЇбн≥ковоњ
Ќатал≥њ ¬олодимир≥вни учн≥ знаход¤ть
в≥дпов≥д≥ на одв≥чн≥ запитанн¤ людського
бутт¤: що таке людина? яке њњ призначенн¤ на
«емл≥?, вчатьс¤ давати оц≥нку ≥сторичним
¤вищам, з ≥нтересом сп≥вставл¤ють минуле ≥
сучасне, робл¤ть висновки.
Ќатал≥¤
¬олодимир≥вна впевнена, що педагог≥ка
повинна ор≥Їнтуватис¤ не на вчорашн≥й, а на
завтрашн≥й день дит¤чого розвитку. “≥льки
тод≥ вона зможе викликати до житт¤ в
процес≥ навчанн¤ т≥ процеси, ¤к≥ лежать в
зон≥ найближчого розвитку. ” тому ≥де¤
розвивального навчанн¤ просл≥джуЇтьс¤ на
багатьох уроках в класах розвивального
навчанн¤ (5-ј, 6-√). ћетою таких урок≥в Ї
формуванн¤ в учн≥в певних зд≥бностей по
самовдосконаленню.
Ўл¤х до
самоп≥знанн¤, самовдосконаленн¤,
св≥торозум≥нн¤, самовизначенн¤ кожна
людина знаходить самост≥йно, спираючись на
≥сторичну спадщину людства.
“ому
головним в робот≥ ’лЇбн≥кова Ќатал≥¤
¬олодимир≥вна вважаЇ виробленн¤ в учн≥в
критичного, творчого мисленн¤ та особистих
переконань, навчити њх правильно
ор≥Їнтуватис¤ в хитросплет≥нн¤х житт¤,
визначитис¤ у своњх ц≥нн≥сних ор≥Їнтац≥¤х,
знайти свою пров≥дну мету ≥ шл¤хи, що до нењ
ведуть, ум≥ти планувати й зорган≥зовувати
свою д≥¤льн≥сть, передбачити њњ можлив≥
насл≥дки й бути готовими нести за них
в≥дпов≥дальн≥сть перед власним сумл≥нн¤м
та ≥ншим людьми.
јле про те, що потр≥бно пост≥йно п≥знавати
≥стор≥ю варто пам'¤тати не лише учителев≥,
адже той, хто не знаЇ ≥стор≥њ, не матиме
майбутнього!
√орпинченко
Ќатал≥¤ јнатол≥њвна
"ѕлохой
учитель приподносит истину, хороший учит еЄ
находить"
ƒистерверг
√орпинченко Ќатал≥¤ јнатол≥њвна вчитель
вищоњ категор≥њ. ћаЇ стаж роботи 12 рок≥в. «а
цей пер≥од показала себе знаючим педагогом,
теоретично п≥дготовленою.
як ≥сторик п≥д час урок≥в прагне
розвивати в учн≥в ≥нтелектуальн≥ ум≥нн¤ та
зд≥бност≥, вм≥нн¤ застосовувати ≥сторичн≥
знанн¤, критично ставитись до ≥нформац≥њ,
прогнозуванню майбутнього. Ќа уроках вона
використовуЇ р≥зноман≥тн≥ форми та прийоми
роботи, працюЇ над розробкою
нестандартного типу урок≥в: Д≤сторичний
аукц≥он знаньФ, рольовоњ гри, конференц≥й,
сем≥нару тощо.
¬читель опробовуЇ опорн≥ конспекти п≥д
час завдань творчого, проблемного,
п≥знавального характеру.
¬она переймаЇ педагог≥чний досв≥д своњх
колег, вивчаЇ досв≥д роботи, методичн≥
здобутки вчител≥в м≥ста.
р≥м ≥стор≥њ почала викладати курс
основи економ≥ки ≥ правознавства.
¬икладач активно працюЇ, ¤к класний
кер≥вник, провод¤чи з учн¤ми ц≥кав≥ виховн≥
години.
Ќечипоренко
Ќатал≥¤ ™вген≥њвна
"Ўл¤х
житт¤ короткий, а слави - в≥чний"
Ћатинське
присл≥в'¤
Ќечипоренко Ќатал≥¤ ™вген≥њвна маЇ
педагог≥чний стаж 13 рок≥в, в сш є38 працюЇ з
1991 року, за цей час вона показала себе
ірунтовно п≥дготовленим фах≥вцем, вчителем
≥з широким наукових кругозором, загальною
ерудиц≥Їю.
¬читель пост≥йно працюЇ над п≥двищенн¤м
свого науково-теоретичного р≥вн¤. «а
власним бажанн¤м пройшла п≥дготовку на
курсах а ’арк≥вському центр≥ економ≥чних
знань ≥ зараз пл≥дно працюЇ над
впровадженн¤м курсу Дќснови економ≥чних
знань в школ≥Ф.
Ќечипоренко Ќатал≥¤ ™вген≥њвна волод≥Ї
ефективними формами навчанн¤, так≥ ¤к гра,
тести, групова робота на уроц≥. ѓњ учн≥
г≥дно захищають честь школи на предметних
ол≥мп≥адах з правознавства (3 м≥сце на
м≥ськ≥й ол≥мп≥ад≥ в 1993р., 3 м≥сце на м≥ськ≥й
ол≥мп≥ад≥ з економ≥ки (1998р.), 2 м≥сце на
обласн≥й ол≥мп≥ад≥ з економ≥ки (1999р.).
—воњми методичними надбанн¤ми вона
д≥литьс¤ з колегами.
|