афедра сусп≥льно-гуман≥тарних дисципл≥н

√ромад¤нськ≥й осв≥т≥ та вихованню - особист≥сно-ор≥Їнтоване навчанн¤ на основ≥ ≥нновац≥йних технолог≥й 

≤ванюк Ќатал≥¤ јнатол≥њвна

"Ќе думками требу вчити а думати"

≈.  ант       

¬читель ≥стор≥њ, спец≥ал≥ст вищоњ категор≥њ, вчитель-методист. ’арактерною рисою њњ д≥¤льност≥ Ї творч≥сть. ¬она завжди в пошуку чогось нового. «а њњ ≥н≥ц≥ативою в школ≥ було започатковано викладанн¤ курсу Уќснови економ≥чних знаньФ (сьогодн≥ цей курс у школ≥ викладають дек≥лька вчител≥в).

Ќовим њњ захопленн¤м зараз Ї робота над створенн¤м серед старшокласник≥в клубу, ¤кий би допом≥г њм у соц≥альному змужн≥нн≥, у формуванн≥ громад¤нськоњ позиц≥њ, в ≥нтелектуальному зростанн≥. Ќа сьогодн≥ в≥н ≥снуЇ ¤к У≈рудит-клубФ учн≥в 9-х клас≥в.

як вчитель ≥стор≥њ, Ќатал≥¤ јнатол≥њвна багато уваги прид≥л¤Ї проблем≥ громад¤нського вихованн¤, намагаЇтьс¤ закласти в душ≥ д≥тей неспок≥й, готовн≥сть активно втручатис¤ в житт¤, а не бути пасивними спостер≥гачами.

ѓњ уроки в≥дзначаютьс¤ р≥зноман≥тн≥стю методики, вона часто даЇ в≥дкрит≥ уроки. “им, що знаЇ сама, д≥литьс¤ з≥ своњми колегами. ѕрот¤гом к≥лькох рок≥в ≤ванюк Ќ.ј. Ї кер≥вником методичного обТЇднанн¤ вчител≥в ≥стор≥њ школи.

’лЇбн≥кова Ќатал≥¤ ¬олодимир≥вна

"¬оспитани¤, полученое человеком, закончено, достигло своей цели, когдачеловек настолько созрел, что обладает силой и волей самого себ¤ образовивать в течении дальнейшей жизни"

ƒистерверг     

’то у школ≥ не знаЇ Ќатал≥ю ¬олодимир≥вну? јдже вона, окр≥м ≥стор≥њ ”крањни та всесв≥тньоњ ≥стор≥њ викладаЇ ще ≥ предмет "людина ≥ сусп≥льство" та громад¤нську осв≥ту. ѓњ дев≥зом Ї крилат≥ ≥, безсумн≥вно, правильн≥ слова: "”читись, учитись, учитись!". ј њй, ¤к ≥сторику, учитис¤ доводитьс¤ пост≥йно. јдже сьогодн≥шн≥ день завтра стане ≥стор≥Їю. ј ¤к щодо зм≥ни трактуванн¤ того чи ≥ншого пон¤тт¤ з≥ зм≥ною влади, розкритт¤ ретельно прихованих факт≥в? “а нав≥ть ≥ банальна зм≥на програми означаЇ, що учителю доводитьс¤ навчатис¤ заново.

Ќа   уроках   вчител¤   ≥стор≥њ   ’лЇбн≥ковоњ   Ќатал≥њ ¬олодимир≥вни учн≥ знаход¤ть в≥дпов≥д≥ на одв≥чн≥ запитанн¤ людського бутт¤: що таке людина? яке њњ призначенн¤ на «емл≥?, вчатьс¤ давати оц≥нку ≥сторичним ¤вищам, з ≥нтересом сп≥вставл¤ють минуле ≥ сучасне, робл¤ть висновки.

Ќатал≥¤ ¬олодимир≥вна впевнена, що педагог≥ка повинна ор≥Їнтуватис¤ не на вчорашн≥й, а на завтрашн≥й день дит¤чого розвитку. “≥льки тод≥ вона зможе викликати до житт¤ в процес≥ навчанн¤ т≥ процеси, ¤к≥ лежать в зон≥ найближчого розвитку. ” тому ≥де¤ розвивального навчанн¤ просл≥джуЇтьс¤ на багатьох уроках в класах розвивального навчанн¤ (5-ј, 6-√). ћетою таких урок≥в Ї формуванн¤ в учн≥в певних зд≥бностей по самовдосконаленню.

Ўл¤х до самоп≥знанн¤, самовдосконаленн¤, св≥торозум≥нн¤, самовизначенн¤ кожна людина знаходить самост≥йно, спираючись на ≥сторичну спадщину людства.

“ому головним в робот≥ ’лЇбн≥кова Ќатал≥¤ ¬олодимир≥вна вважаЇ виробленн¤ в учн≥в критичного, творчого мисленн¤ та особистих переконань, навчити њх правильно ор≥Їнтуватис¤ в хитросплет≥нн¤х житт¤, визначитис¤ у своњх ц≥нн≥сних ор≥Їнтац≥¤х, знайти свою пров≥дну мету ≥ шл¤хи, що до нењ ведуть, ум≥ти планувати й зорган≥зовувати свою д≥¤льн≥сть, передбачити њњ можлив≥ насл≥дки й бути готовими нести за них в≥дпов≥дальн≥сть перед власним сумл≥нн¤м та ≥ншим людьми.

јле про те, що потр≥бно пост≥йно п≥знавати ≥стор≥ю варто пам'¤тати не лише учителев≥, адже той, хто не знаЇ ≥стор≥њ, не матиме майбутнього!

 

√орпинченко Ќатал≥¤ јнатол≥њвна  

"ѕлохой учитель приподносит истину, хороший учит еЄ находить"

ƒистерверг    

√орпинченко Ќатал≥¤ јнатол≥њвна вчитель вищоњ категор≥њ. ћаЇ стаж роботи 12 рок≥в. «а цей пер≥од показала себе знаючим педагогом, теоретично п≥дготовленою.

як ≥сторик п≥д час урок≥в прагне розвивати в учн≥в ≥нтелектуальн≥ ум≥нн¤ та зд≥бност≥, вм≥нн¤ застосовувати ≥сторичн≥ знанн¤, критично ставитись до ≥нформац≥њ, прогнозуванню майбутнього. Ќа уроках вона використовуЇ р≥зноман≥тн≥ форми та прийоми роботи, працюЇ над розробкою нестандартного типу урок≥в: Д≤сторичний аукц≥он знаньФ, рольовоњ гри, конференц≥й, сем≥нару тощо.  

¬читель опробовуЇ опорн≥ конспекти п≥д час завдань творчого, проблемного, п≥знавального характеру.

¬она переймаЇ педагог≥чний досв≥д своњх колег, вивчаЇ досв≥д роботи, методичн≥ здобутки вчител≥в м≥ста.

 р≥м ≥стор≥њ почала викладати курс основи економ≥ки ≥ правознавства.

¬икладач активно працюЇ, ¤к класний кер≥вник, провод¤чи з учн¤ми ц≥кав≥ виховн≥ години.

 

Ќечипоренко Ќатал≥¤ ™вген≥њвна  

"Ўл¤х житт¤ короткий, а слави -  в≥чний"

Ћатинське присл≥в'¤        

Ќечипоренко Ќатал≥¤ ™вген≥њвна маЇ педагог≥чний стаж 13 рок≥в, в сш є38 працюЇ з 1991 року, за цей час вона показала себе ірунтовно п≥дготовленим фах≥вцем, вчителем ≥з широким наукових кругозором, загальною ерудиц≥Їю.

¬читель пост≥йно працюЇ над п≥двищенн¤м свого науково-теоретичного р≥вн¤. «а власним бажанн¤м пройшла п≥дготовку на курсах а ’арк≥вському центр≥ економ≥чних знань ≥ зараз пл≥дно працюЇ над впровадженн¤м курсу Дќснови економ≥чних знань в школ≥Ф.

Ќечипоренко Ќатал≥¤ ™вген≥њвна волод≥Ї ефективними формами навчанн¤, так≥ ¤к гра, тести, групова робота на уроц≥. ѓњ учн≥ г≥дно захищають честь школи на предметних ол≥мп≥адах з правознавства (3 м≥сце на м≥ськ≥й ол≥мп≥ад≥ в 1993р., 3 м≥сце на м≥ськ≥й ол≥мп≥ад≥ з економ≥ки (1998р.), 2 м≥сце на обласн≥й ол≥мп≥ад≥ з економ≥ки (1999р.).

—воњми методичними надбанн¤ми вона д≥литьс¤ з колегами.

Сайт управляется системой uCoz