афедра початкових клас≥в
≈колог≥¤ душ≥,
еколог≥¤
природи
¬се мудре вже
придумане ран≥ше. —кладн≥сть пол¤гаЇ в
тому, щоб краще все зрозум≥ти.
≤. √ьоте
≥льчевська
¬алентина ¬асил≥вна
≥льчевська
¬алентина ¬асил≥вна в
1968 роц≥ зак≥нчила ’арк≥вське педагог≥чне
училище ≥ розпочала педагог≥чну роботу в с≥льськ≥й
школ≥. ¬ 1975 роц≥ зак≥нчила ѕолтавський
державний педагог≥чний ≥нститут ≥м. ¬.√. ороленка
«
перших дн≥в роботи вчител≥в ≥льчевську ¬.
¬. в≥др≥зн¤Ї велика працелюбн≥сть, в≥дверт≥сть, любов до
д≥тей, пост≥йний пошук ефективних форм навчанн¤ ≥
вихованн¤ учн≥в, використанн¤ на уроках
всього нового, передового.
”досконаленн¤
роботи початковоњ школи може бути
забезпечено, коли реал≥зуЇтьс¤ гуман≥стична
направлен≥сть вс≥Їњ системи навчанн¤, ¤ка
повинна про¤вл¤тис¤ в поваз≥ до особистост≥
дитини, в розвитку творчост≥, самост≥йност≥,
враховуючи ≥ндив≥дуальн≥ зд≥бност≥ в
процес≥ засвоЇнн¤ знань.
«асобами
навчанн¤ ≥ вихованн¤ у вс≥х видах роботи на
њњ уроках Ї зразки культури. ќсновним
методом Ї орган≥зац≥¤ особистих предметних
д≥й учн≥в у засвоЇнн≥ цих зразк≥в у процес≥
зм≥стовного д≥алогу м≥ж учителем ≥ д≥тьми,
м≥ж самими д≥тьми. ќсновною одиницею сп≥льноњ
д≥¤льност≥ на уроках Ї обТЇднанн¤ учн≥в у
групи 4 Ц 5 чолов≥к. ≤ ¤к рад≥Ї вона, коли бачить
палаюч≥ оч≥ учн≥в, Ул≥сФ п≥дн¤тих
рук, рад≥Ї тому, що встигла вкласти в д≥тей
ст≥льки багатющоњ ≥нформац≥њ. ¬≥дпов≥д≥ њњ
учн≥в ч≥тк≥, грамотн≥.
–оботу
в парах ≥ групах використовуЇ у своњй
практиц≥ дуже часто. ¬ результат≥ школ¤р≥
активно включаютьс¤ в навчальний процес,
працюють б≥льш захоплено, вчатьс¤ сп≥лкуванню,
конструктивному д≥алогу. ” них
виробл¤ютьс¤ навички сп≥льноњ роботи. “≥льки
групова робота д≥тей даЇ можлив≥сть
побачити один одного ближче, д≥знатис¤ один
про одного б≥льше, викликати ц≥кав≥сть. ј ц≥кав≥сть,
¤ку вони хочуть виховати, передбачаЇ
свободу.
ћатер≥ал
до уроку готуЇ доступний ус≥м, даЇ дитин≥
можлив≥сть вибору свого завданн¤ ¤к
дл¤ д≥вчаток ≥ хлопчик≥в окремо, так ≥ по
характеру труднощ≥в. ќбТЇм матер≥алу, п≥д≥браного
до уроку зб≥льшуЇтьс¤ не за
рахунок багаторазового повторенн¤
однотипних вправ, а за рахунок включенн¤ в
нього р≥зновидних, нетрадиц≥йних завдань,
по аналог≥њ з ¤кими д≥ти не т≥льки
придумують своњ, але й м≥ркують над тим, ¤к
навчити ≥нших придумувати так≥ завданн¤.
«апитанн¤ми
супроводжуютьс¤ практично вс≥ њњ види
роботи, бо вважаЇтьс¤, що навчити дитину
ставити запитанн¤, значить, навчити учитис¤
Ц учити себе.
Ќовий зм≥ст навчальноњ осв≥ти ≥ метод його
реал≥зац≥њ вимагаЇ вчител¤ нового типу, ¤кий
волод≥Ї принципово новою технолог≥Їю, основною
задачею ¤коњ Ї не передача знань учн¤м, а
орган≥зац≥¤ власноњ д≥¤льност≥ учн≥в по
оволод≥нню способами анал≥зу ≥
узагальненн¤ навчального матер≥алу.
ќволод≥нн¤
вчителем принципово новою системою
навчанн¤ вимагаЇ, перш за все, психолог≥чноњ
п≥дготовки вчител¤.
≥льчевська ¬. ¬. в≥дчула
потребу в оволод≥нн≥ саме ц≥Їю системою
навчанн¤ ≥ зробила активн≥ кроки в цьому
напр¤мку, викликала ц≥кав≥сть до своЇњ
роботи в ≥нших колег. ¬она навчаЇтьс¤ в ’арк≥вському
центр≥ психолог≥њ ≥ методики розвивального
навчанн¤.
ѓњ
уроки завжди Ї в≥дкритими дл¤ вчител≥в
област≥, директор≥в шк≥л та прац≥вник≥в
методичних каб≥нет≥в, студент≥в педагог≥чного
≥нституту та педучилища, батьк≥в.
÷≥леспр¤мован≥сть,
захопленн¤, вимоглив≥сть перш за все до
себе, готовн≥сть прийти на допомогу в будь-¤ку
хвилину, бажанн¤ зробити ¤комога б≥льше,
здобули вчителю глибоку повагу колективу
школи ≥ батьк≥в.
Ѕухарова
ќльга ћихайл≥вна
Ѕухарова
ќльга ћихайл≥вна розпочала педагог≥чну
роботу в 1984 роц≥ п≥сл¤ зак≥нченн¤ ’арк≥вського ƒержавного педагог≥чного
≥нституту ≥м. √.—. —ковороди
«
перших дн≥в роботи вчител≥в Ѕухарову ќ. ћ.
в≥др≥зн¤Ї велика працелюбн≥сть, в≥дверт≥сть, любов до д≥тей,
пост≥йний пошук ефективних форм навчанн¤ ≥
вихованн¤ учн≥в, використанн¤ на уроках
всього нового, передового.
”досконаленн¤
роботи початковоњ школи може бути
забезпечено, коли реал≥зуЇтьс¤ гуман≥стична
направлен≥сть вс≥Їњ системи навчанн¤, ¤ка
повинна про¤вл¤тис¤ в поваз≥ до особистост≥
дитини, в розвитку творчост≥, самост≥йност≥,
враховуючи ≥ндив≥дуальн≥ зд≥бност≥ в
процес≥ засвоЇнн¤ знань.
«асобами
навчанн¤ ≥ вихованн¤ у вс≥х видах роботи на
њњ уроках Ї зразки культури. ќсновним
методом Ї орган≥зац≥¤ особистих предметних
д≥й учн≥в у засвоЇнн≥ цих зразк≥в у процес≥
зм≥стовного д≥алогу м≥ж учителем ≥ д≥тьми,
м≥ж самими д≥тьми. ќсновною одиницею сп≥льноњ
д≥¤льност≥ на уроках Ї обТЇднанн¤
учн≥в у
групи 4 Ц 5 чолов≥к. ≤ ¤к рад≥Ї вона, коли бачить
палаюч≥ оч≥ учн≥в, Ул≥сФ п≥дн¤тих
рук, рад≥Ї тому, що встигла вкласти в д≥тей
ст≥льки багатющоњ ≥нформац≥њ. ¬≥дпов≥д≥ њњ
учн≥в ч≥тк≥, грамотн≥.
–оботу
в парах ≥ групах використовуЇ у своњй
практиц≥ дуже часто. ¬ результат≥ школ¤р≥
активно включаютьс¤ в навчальний процес,
працюють б≥льш захоплено, вчатьс¤ сп≥лкуванню,
конструктивному д≥алогу. ” них
виробл¤ютьс¤ навички сп≥льноњ роботи. “≥льки
групова робота д≥тей даЇ можлив≥сть
побачити один одного ближче, д≥знатис¤ один
про одного б≥льше, викликати ц≥кав≥сть. ј ц≥кав≥сть,
¤ку вони хочуть виховати, передбачаЇ
свободу.
ћатер≥ал
до уроку готуЇ доступний ус≥м, даЇ дитин≥
можлив≥сть вибору свого завданн¤ ¤к
дл¤ д≥вчаток ≥ хлопчик≥в окремо, так ≥ по
характеру труднощ≥в. ќбТЇм матер≥алу, п≥д≥браного
до уроку зб≥льшуЇтьс¤ не за
рахунок багаторазового повторенн¤
однотипних вправ, а за рахунок включенн¤ в
нього р≥зновидних, нетрадиц≥йних завдань,
по аналог≥њ з ¤кими д≥ти не т≥льки
придумують своњ, але й м≥ркують над тим, ¤к
навчити ≥нших придумувати так≥ завданн¤.
«апитанн¤ми
супроводжуютьс¤ практично вс≥ њњ види
роботи, бо вважаЇтьс¤, що навчити дитину
ставити запитанн¤, значить, навчити учитис¤
Ц учити себе.
Ќовий
зм≥ст навчальноњ осв≥ти ≥ метод його реал≥зац≥њ
вимагаЇ вчител¤ нового типу, ¤кий волод≥Ї
принципово новою технолог≥Їю, основною
задачею ¤коњ Ї не передача знань учн¤м, а
орган≥зац≥¤ власноњ д≥¤льност≥ учн≥в по
оволод≥нню способами анал≥зу ≥
узагальненн¤ навчального матер≥алу.
ќволод≥нн¤
вчителем принципово новою системою
навчанн¤ вимагаЇ, перш за все, психолог≥чноњ
п≥дготовки вчител¤.
Ѕухарова ќ. ћ. в≥дчула
потребу в оволод≥нн≥ саме ц≥Їю системою
навчанн¤ ≥ зробила активн≥ кроки в цьому
напр¤мку, викликала ц≥кав≥сть до своЇњ
роботи в ≥нших колег. ¬она навчаЇтьс¤ в ’арк≥вському
центр≥ психолог≥њ ≥ методики розвивального
навчанн¤.
ѓњ
уроки завжди Ї в≥дкритими дл¤ вчител≥в
област≥, директор≥в шк≥л та прац≥вник≥в
методичних каб≥нет≥в, студент≥в педагог≥чного
≥нституту та педучилища, батьк≥в.
÷≥леспр¤мован≥сть,
захопленн¤, вимоглив≥сть перш за все до
себе, готовн≥сть прийти на допомогу в будь-¤ку
хвилину, бажанн¤ зробити ¤комога б≥льше,
здобули вчителю глибоку повагу колективу
школи ≥ батьк≥в.
ярошенко Ћариса ќлександр≥вна
"Ќ≥коли не вважай,
що ти все знаЇш, що тоб≥ н≥чому вчитис¤"
ћ. ƒ. «ел≥нський
¬читель початкових клас≥в, спец≥ал≥ст,
вихователь вищоњ категор≥њ.
«ак≥нчила ’арк≥вський педагог≥чний ≥нститут
≥м. √. —. —ковороди у 1986 р.
—таж роботи 24 роки.
√айдук ≤рина ≤ван≥вна
¬ихованн¤ справжнього громад¤нина
неможливе без глибокого знанн¤ мови, ≥стор≥њ,
звичањв ≥ традиц≥й р≥дного народу.
¬читель початкових клас≥в, спец≥ал≥ст
першоњ категор≥њ.
«ак≥нчила ’арк≥вський державний педагог≥чний
≥нститут.
—таж роботи 25 рок≥в.
ћоргун
ќксана ≤ван≥вна
ѕотр≥бно вчити д≥тей
самому вм≥нню вчитис¤.
√.ќ. ÷укерман
¬читель початкових клас≥в, спец≥ал≥ст
першоњ категор≥њ.
«ак≥нчила ѕолтавський педагог≥чний
≥нститут ≥м. ¬. √. ороленка у 1992.
—таж роботи 17 рок≥в.
равченко
ќлена ¬олодимир≥вна
” дитинств≥ людина
повинна пройти емоц≥ональну школу - школу
вихованн¤ добрих почутт≥в.
¬. ќ. —ухомлинський
‘ормуванн¤ здоровоњ, вихованоњ, вдумливоњ
дитини
“ворч≥ пошуки нового, неординарний п≥дх≥д
до процесу навчанн¤ та вихованн¤
характеризують равченко ќлену ¬олодимир≥вну,
вчител¤ початкових клас≥в —Ў є38 м. ѕолтави.
ожний урок побудований так, що д≥ти в≥дчувають
себе досл≥дниками, мають змогу з≥ставл¤ти,
пор≥внювати, шукати ≥ знаходити ≥стину.
ќлена ¬олодимир≥вна глибоко про≠никаЇ в ≥ндив≥дуальн≥сть,
внутр≥шн≥й св≥т кожного учн¤, в≥дшукуЇ т≥
методичн≥ шл¤хи, ¤к≥ б спри¤ли його
збагаченню ≥ розвитку.
¬читель формуЇ у д≥тей знанн¤, ум≥нн¤ ≥
навички, передбачен≥ програмою, але дуже
важливим вважаЇ розкривати зд≥бност≥
кожного, бажанн¤ ≥ вм≥нн¤ вчитис¤, в≥дчувати
рад≥сть п≥знанн¤.
ƒругий р≥к ќлена ¬олодимир≥вна працюЇ над
темою Ђјктив≥зац≥¤ п≥знавальноњ активност≥
п≥д час написанн¤ творуї. ”крањнська мова -
душа нашого народу, ≥ в процес≥ нац≥онального
в≥дродженн¤ њй належить особливе м≥сце.
¬чителька будуЇ своњ уроки з мови так, щоб
вони були зм≥стовними, ц≥кавими, а в п≥дсумку
- виховними.
‘ормуючи культуру мовленн¤, в≥дпрацьовуючи
њњ, вчитель спин¤Їтьс¤, насамперед, на
розгл¤д≥ стил≥стичноњ рол≥ речень за метою
висловлюванн¤ (розпов≥дних, питальних,
спонукальних) ≥ за ≥нтонац≥Їю (неокличних ≥
окличних). ћета ц≥Їњ роботи - розкрити перед
учн¤ми виражальн≥ можливост≥ кожного типу
речень, навчити д≥тей використовувати њх у
своЇму мовленн≥ дл¤ посиленн¤ емоц≥йност≥
≥ виразност≥ висловлюванн¤.
ƒл¤ кожного досв≥дченого педагога не таЇмниц¤,
що молодший школ¤р в≥др≥зн¤Їтьс¤ в≥д
дорослоњ людини не обс¤гом знань ≥ вм≥нь. ÷е
в≥дм≥нн≥сть ¤к≥сна: в≥н про все судить по-своЇму,
бачить, оц≥нюЇ по-своЇму, у нього ≥нша лог≥ка,
а не просто Ђменш лог≥чнаї, н≥ме у вчител¤
або батьк≥в. ≤ те нове, що в≥дкривають дитин≥
у школ≥, - це не Ђдоважокї, а кардинальна
перебудова њњ досв≥ду, в результат≥ ¤коњ й з'¤вл¤Їтьс¤
новий, розумний погл¤д на св≥т.
÷≥кавим в нењ Ї метод груповоњ роботи над
текстом. ƒ≥ти пишуть невеличкий текст,
пот≥м ус≥ читають написане ≥ сам≥ знаход¤ть
найц≥кав≥ший фрагмент, над ¤ким пот≥м ≥
працюють п≥д кер≥вництвом учител¤. ƒругий
вар≥ант - учн≥ принос¤ть з собою написаний
вдома тв≥р. ожен на уроц≥ читаЇ св≥й ≥
разом визначають найц≥кав≥ший та працюють
над ним.
”читель працюЇ творчо, вносить новизну,
ориг≥нальн≥сть у свою щоденну роботу.
Ќайкращ≥ твори д≥тей про Ђ—в≥т навколо насї
з≥бран≥ у клас≥-каб≥нет≥. ÷≥ твори д≥ти
писали п≥сл¤ екскурс≥й у поле, л≥с, луки. “ут
бачимо твори: Ђ ошик з кв≥тамиї, Ђ—амотн¤
соснаї, Ђ¬≥чний вогоньї. ўоб збагатити д≥тей
красою, мелод≥йн≥стю украњнського слова,
класовод на баз≥ свого каб≥нету створив
гурток Ђ—лово калиновеї. –≥зноман≥тн≥ види
д≥¤льност≥ на зан¤тт¤х гуртка розширюють
знанн¤ д≥тей про слово, його походженн¤,
правильне вживанн¤, прищеплюють любов до ≥стор≥њ
украњнськоњ культури.
ƒух дов≥р'¤ ≥ п≥днесенн¤ в≥д сп≥льних в≥дкритт≥в,
знах≥док, здобутк≥в пануЇ в клас≥ на
кожному уроц≥ р≥дноњ мови.
ќлена ¬олодимир≥вна пост≥йно допомагаЇ
вихованц¤м у розвитку адекватного,
позитивного у¤вленн¤ про своњ можливост≥.
¬она доброзичливо та з увагою ставитьс¤ до
творчоњ д≥¤льност≥. “≥льки поважаючи
власну своЇр≥дн≥сть, можна побачити ≥
розвинути ≥ндив≥дуальн≥ зд≥бност≥ дитини.
¬читель вибираЇ д≥йов≥ методи ≥ндив≥дуального
п≥дходу, з'¤совуЇ, чому дитин≥ не даЇтьс¤
читанн¤, письмо чи математика ≥ на основ≥
анал≥зу допомагаЇ њй. ласовод вм≥ло зм≥нюЇ
ставленн¤ до учн¤ в≥дпов≥дно до найменших
зрушень у його повед≥нц≥, в≥дзначаЇ все
позитивне, що з'¤вл¤Їтьс¤ у д≥¤х, вчинках
вихованц¤. ¬она прагне, щоб њњ учн≥ любили
все живе ≥ прекрасне, бо через любов ≥
формуютьс¤ справжн≥ гуманн≥ почутт¤.
ќлена ¬олодимир≥вна прид≥л¤Ї велику
увагу робот≥ з батьками, вони њњ велик≥ пом≥чники
у створенн≥ каб≥нету. Ќе скаржитьс¤ батькам,
не робить зауважень без причин, не записуЇ у
щоденник невт≥шн≥ записи, вважаЇ, що так
учити ≥ виховувати значно легше ≥
результативн≥ше. ≥нцевою метою у своњй
робот≥ вважаЇ-формуванн¤ здоровоњ,
вихованоњ, вдумливоњ дитини.
ћекешк≥на √анна як≥вна
—таж роботи 12 рок≥в. ” школ≥ працюЇ з 1992р.
«ак≥нчила ѕолтавський державний педагог≥чний
≥нститут.
¬читель молодших клас≥в вищоњ категор≥њ.
ЌефедьЇва “ет¤на
Ѕорис≥вна
—таж роботи 22 рок≥в. ” школ≥ працюЇ з 1981р.
«ак≥нчила ѕолтавський державний педагог≥чний
≥нститут. ¬читель молодших клас≥в вищоњ
категор≥њ, вчитель-методист. ѕархоменко
ќлена Ѕорис≥вна
—таж роботи 15 рок≥в. ” школ≥ працюЇ з
1989р.
«ак≥нчила ѕолтавський державний педагог≥чний
≥нститут. ¬читель молодших клас≥в вищоњ
категор≥њ.
|