афедра б≥олог≥њ
¬ т≥й м≥р≥, в ¤к≥й
людина витрачаЇ себе заради великоњ ц≥л≥,
в т≥й же сам≥й м≥р≥ вона отримуЇ в своњй робот≥
найб≥льше щаст¤.
Ѕ. ¬ашингтон
“кач «≥нањда
Ѕорис≥вна
¬читель працюЇ
в —Ў є 38 м. ѕолтави з 1990 року. ѕ≥сл¤ зак≥нченн¤
ѕолтавського державного педагог≥чного ≥нституту
у 1982 роц≥ прийшла працювати в середню школу
є 16.
« прадавн≥х
час≥в людина була повТ¤зана з природою. Ќа
жаль, ми в≥ддал¤Їмос¤ в≥д нењ Ц змел≥орован≥
душ≥ нехтують одв≥чними законами природи.
«в≥дси, вочевидь, ≥ найб≥льш≥ катакл≥зми, з
¤кими ми з≥ткнулис¤ ≥ перед ¤кими
безпорадно розводимо руками.
"ўаст¤ Ц це бути з
природою, бачити њњ, розмовл¤ти з нею".
“акий дев≥з вибрала учитель не випадково,
адже багато подорожую з учн¤ми школи не т≥льки
по р≥дному краю, а й по вс≥й територ≥њ ”крањни,
вивчаючи природу р≥дного краю, њњ еколог≥чне
становище.
”читель
найб≥льшу увагу ≥ прид≥л¤Ї на своњх уроках
еколог≥чному вихованню учн≥в. ќсновна його
≥де¤ Ц людина Ї лише частинкою природи й
космосу, з законами й символами ¤ких вона
повинна рахуватись. Ќа баз≥ свого класу
створила еколог≥чний клуб У≈кологФ,
еколог≥чну аг≥тбригаду.
«≥нањда
Ѕорис≥вна працюЇ над темою еколог≥чноњ
культури учн≥в, ¤ка Ї актуальною в наш час,
вчить берегти св≥т природи, в ¤кому ми
живемо.
ѕроведенн¤
б≥олог≥чних в≥кторин, конкурс≥в, ¬ ,
театрал≥зованих вечор≥в у позакласн≥й
робот≥ викликають розвиток ц≥кавост≥ в учн≥в
до предмету б≥олог≥њ.
ириченко
“ет¤на √ригор≥вна
ириченко “. √. Ц учитель б≥олог≥њ, вища
категор≥¤, старший учитель. ѕедстаж Ц 29
рок≥в. «ак≥нчила ѕолтавський державний
пед≥нститут ≥м. ¬. √. ороленка.
ириченко “. √. досконало волод≥Ї
методикою викладанн¤ б≥олог≥њ, маЇ
ірунтовну теоретичну п≥дготовку. ”чн≥
любл¤ть б≥олог≥ю, охоче виступають на
уроках з пов≥домленн¤ми, рефератами.
”читель використовуЇ групов≥ ≥ парн≥
форми роботи в систем≥ розвиваючого
навчанн¤, застосовуЇ багатор≥вневе
плануванн¤ вс≥х етап≥в уроку, що даЇ
можлив≥сть орган≥зувати навчальний процес
на ≥ндив≥дуально-диференц≥йован≥й основ≥.
ќсобливу увагу вчитель прид≥л¤Ї
еколог≥чному вихованню учн≥в. ”читель
формуЇ в дитин≥ в≥дчутт¤, що людина Ц
часточка природи, плоть в≥д плот≥. Ќе
перетворювач, не володар природи! ј
часточка...
‘ормуванн¤ еколог≥чноњ культури
проводитьс¤ в к≥лька етап≥в: бес≥ди, в ход≥
¤ких д≥ти з допомогою учител¤ висловлюють
своњ думки, обірунтовують њх, екскурс≥њ в
природу, уроки просто неба.
—тало традиц≥Їю проведенн¤ в школ≥
тижн≥в еколог≥њ, в ход≥ ¤ких оголошуютьс¤
конкурси: на краще озеленн¤ класноњ к≥мнати,
конкурси на кращу ст≥нну газету, малюнок,
плакати, присв¤ченн≥ ƒню «емл≥, р≥чниц¤м
чорнобильськоњ трагед≥њ: Д„орнобиль...Ѕ≥ль!
Ѕ≥ль! Ѕ≥ль!Ф, Д¬ибух страшноњ б≥диФ.
ѕровод¤тьс¤ тематичн≥ ранки: ДЎануймо живеФ,
Дѕодорож у крањну книжокФ (обговоренн¤
книжок на еколог≥чн≥ теми); фото екскурс≥њ
Дѕо запов≥дних куточках ”крањниФ (розпов≥дь
супроводжуЇтьс¤ демонстрац≥Їю слайд≥в,
д≥аф≥льм≥в), ДЅарви ѕолтавщиниФ Ц конкурс
на кращий малюнок, що в≥дображаЇ природу
ѕолтавщини. ”чн≥ пишуть реферати з теми: Дѕроблеми
довк≥лл¤Ф, Д≈колог≥чн≥ проблеми
ѕолтавщини.Ф
” процес≥ еколог≥чного вихованн¤ учн¤м
в≥дводитьс¤ активна роль. ”чн≥ приймають
участь, в еколог≥чних суботниках Дƒл¤
здоровТ¤ довк≥лл¤Ф, школ¤р≥ саджають
дерева, кущ≥, кв≥ти, прибирають шк≥льне
подв≥рТ¤, прилегл≥ до школи вулиц≥. ”чн≥
старших клас≥в провод¤ть бес≥ди: ДЌе
зривай даремно кв≥тиФ, Д“и в≥дпов≥даЇш за
того, кого приручивФ, Дѕернате населенн¤
нашого м≥стаФ, Д«апов≥дн≥ куточки ѕолтави
≥ ѕолтавщиниФ, провод¤ть еколог≥чн≥
в≥кторини. ѕ≥д час екскурс≥й учн≥ збирають
≥ гербаризують л≥карськ≥ рослини, беруть
участь в акц≥¤х п≥д гаслом: ДЅ≥ль ≥ краса
”крањниФ, Дƒо чистих джерелФ.
|