афедра ≥ноземних мов
—кладнощ≥ породжують
зд≥бност≥, потр≥бн≥ дл¤ њх здоланн¤.
‘иллипс
ћихайлик
Ќ≥на ≤ван≥вна
—к≥льки мов ти знаЇш,
ст≥льки ж раз≥в ти людина.
ћ.
√орький
«
досв≥ду роботи
«вичайно,
що дл¤ забезпеченн¤ практичного волод≥нн¤
предметом ¤ намагаюсь використовувати так≥,
¤к на м≥й погл¤д важлив≥, компоненти ¤к:
-
запамТ¤танн¤ учн¤ми певноњ к≥лькост≥
матер≥алу, що подаЇтьс¤ в систем≥(тут
лексичний ≥ граматичний матер≥ал подаЇтьс¤
в систем≥);
-
розвиваю навички оперуванн¤ мовним
матер≥алом;
-
розвиваю комун≥кативн≥ вм≥нн¤;
«вичайно,
що сучасний п≥дх≥д до вивченн¤ ≥ноземноњ
мови, коли класи не д≥л¤тьс¤ на групи
заважаЇ
широко впроваджувати так≥ форми роботи ¤к
вм≥нн¤ учн≥в уточнювати стосунки один з
одним, кожному не даЇ можлив≥сть щось
суттЇве пов≥домити, обговорити, посперечатись,
довести. јле, звичайно, що ми не можемо
в≥дмовитись в≥д такоњ форми роботи, так ¤к це
забезпечуЇ
експромтну готовн≥сть учн¤ до сп≥лкуванн¤
в неспод≥ваних, незапланованих ситуац≥¤х.
Ќа
ранньому етап≥ навчанн¤ це 5-т≥ та 1-ш≥ класи
велику увагу прид≥л¤ю засвоЇнню фонетичних
навик≥в.
ƒл¤
цього використовуЇ р≥зн≥ нагл¤дн≥ засоби,
рифм≥вки, з картинками , фонетичн≥ вправи .
ѕаралельно розвиваю лексичн≥ навики. р≥м
того роблю спроби ≥м≥тувати реальне
мовленн¤. ƒосв≥д показуЇ, що не можливо засвоњти мовний
матер≥ал, не вивчаючи граматичний матер≥ал.
«асвоЇнн¤ граматичного широко практикую на
середньому етап≥ 6-8-м≥ класи. ÷е вивченн¤
правил, граматичних структур виконанн¤
р≥зних
вправ, широке застосуванн¤ граматичних
карток з р≥зним завданн¤м, наприклад:
-
поставити слово, що в дужках в
правильн≥й граматичн≥й форм≥;
-
знайти помилки в реченн¤х;
-
перекласти реченн¤;
-
визначити час ≥ т.д.
„асто
в своњй робот≥ ¤ використовую вправи на
перетворенн¤, тобто на трансформац≥ю.
«авданн¤ при цьому формулюю так: Уѕ≥дтвердити
правильн≥сть моЇњ думкиФ, У¬иправте моЇ
твердженн¤Ф. У—каж≥ть, що так робити не
можнаФ, У—каж≥ть, що завтра ви будете
робити щось ≥ншеФ, У¬исловте здивуванн¤ ≥
перепитайте, чи це д≥йсно такФ.
Ўироко
практикую комб≥нац≥йн≥ вправи, а також
вправи на зак≥нченн¤ речень.
ƒл¤
роботи в парах застосовую вправи, ¤к≥ мають
форму д≥алогу. “ак≥ д≥алог≥чн≥ Їдност≥
мають здеб≥льшого п≥дстановчий характер.
ƒл¤ б≥льш складних д≥алог≥в використовую
ключов≥ слова.
ƒл¤
розвитку ум≥нн¤ усно або письмово
висловлювати свою думку використовую
вправи на виправленн¤ тверджень, уточненн¤ пов≥домлень, переказ або бес≥да на
основ≥ прочитаного тексту, опис картин,
д≥аф≥льм≥в,
обговоренн¤ реальних життЇвих ситуац≥й (це
под≥њ в клас≥, в школ≥, погода, спортивн≥
змаганн¤ тощо), коментуванн¤, композиц≥¤.
ќргмомент проводжу по р≥зному, бо така
форма ¤к бес≥да з черговим швидко набридаЇ
учн¤м, ¤кщо використовувати ѓѓ
систематично.
Ќа
ранньому етап≥ вивченн¤ англ≥йськоњ мови
широко застосовують гру.
÷е
≥ театрал≥зац≥¤ виконанн¤ певного
комун≥кативного
завданн¤ Ц зустр≥ч з ≥ноземцем, гра Ув
поштуФ, Ув магазинФ ≥ т.д. ” молодших
класах гра з л¤лькою, шити од¤г, накривати
на ст≥л, влаштуванн¤ житла. Ўироко
використовую театрал≥зац≥ю казок У–≥пкаФ,
У“ри порос¤ткаФ, У“еремокФ тощо.
ƒосить
широко застосовую в≥зуальн≥ методи
унаочненн¤: предмети, картинки, малюнки,
≥м≥тац≥¤ д≥й, спец≥ально створюю ситуац≥њ, що
демонструють взаЇмов≥дношенн¤ м≥ж обТЇктами.
я
не в≥дмовл¤юсь в≥д такоњ форми роботи (при
робот≥ над лексикою) ¤к заучуванн¤ сл≥в за
словничком. «вичайно, що т≥льки така робота
не забезпечуЇ формуванн¤ лексичних навик≥в,
але може служити додатковим ≥ допом≥жним
засобом закр≥пленн¤ сл≥в. ƒл¤ окремих сл≥в
необх≥дно записувати транскрипц≥ю. ¬
результат≥ багаторазового повторенн¤
мовних зразк≥в з р≥зним лексичним
наповненн¤м, мовний стереотип набуваЇ
властивост≥ автоматизму. ѕри розвитку
монолог≥чного висловленн¤ допустимим
вважаю те, що монолог учн¤ повинен бути
продуманим, п≥дготовленим, можлива опора на
текст. „асто даю так≥ завданн¤ ¤к У”¤в≥ть
соб≥, щоЕФ
—тавлю
р≥зн≥ завданн¤: аргументувати свою
в≥дпов≥дь,
висловте задоволенн¤, уточн≥ть, погодьтес¤
з твердженн¤м, висловте незгоду з думкою
партнера. Ќа уроц≥ стараюсь створити
атмосферу загальноњ релаксац≥њ ≥ взаЇмноњ
дов≥ри. ¬ невимушен≥й атмосфер≥ учень
в≥дчуваЇ
себе в≥льним ≥ р≥вноправним партнером, учн≥
не повинн≥ в≥дчувати страх за
неправильн≥сть
сказаного. Ќа уроках застосовую матер≥ал,
що повТ¤заний з нашою крањною ≥з звича¤ми
украњнського народу: У“радиц≥њ
св¤ткуванн¤ р≥зних св¤тФ.
“есленко
√алина ћихайл≥вна
"–обота вчител¤ ≥ноземноњ мови
надзвичайно ц≥кава ≥ р≥зноман≥тна, адже
щодн¤ потр≥бно познайомити д≥тей ≥з чимось
новим, зробити њм ¤кийсь сюрприз, отже, ≥ дл¤
мене особисто кожний день приносить нов≥
знанн¤. я вдосконалююсь разом з≥ своњми
д≥тьми."
√алина ћихайл≥вна на своњх уроках завжди
застосовуЇ передов≥ технолог≥њ, тому вони
часто стають нетрадиц≥йними,
перетворюючись то на диспут, то на
екскурс≥ю, то на ц≥каву гру. ѕолюбл¤Ї, аби
д≥ти працювали в групах, що, безумовно,
допомагаЇ ≥м навчатис¤, окр≥м ≥ноземноњ
мови, ще ≥ мистецтву сп≥лкуванн¤,
передавати досв≥д.
ўе з≥ школи вона мр≥¤ла стати саме
вчителькою ≥ноземноњ мови, оск≥льки була
"просто закохана" у свою, "до к≥сток
англ≥йську, ¤ка њла, од¤галас¤, говорила ¤к
англ≥йка, чим пом≥тно вир≥зн¤лас¤ з маси
≥нших вчител≥в." Ќе об≥йшлос¤ тут,
звичайно ≥ без любов≥ до гуман≥тарних наук,
¤ку зараз √алина ћихайл≥вна прищеплюЇ
своњм учн¤м.
«а 30 рок≥в учительськоњ практики свою
роботу вона полюбила ≥ще б≥льше, до школи
йде ≥з задоволенн¤м, говор¤чи, що вона стала
нав≥ть не другим, а першим њњ домом.
"я люблю д≥тей, особливо розумних, рад≥ю
њх усп≥хам, результатам. ≤ншого житт¤ та
≥ншоњ роботи дл¤ себе нав≥ть не у¤вл¤ю."
рук √алина азимир≥вна
"Ќамагаюс¤, аби до
кожноњ дитини був ≥ндив≥дуальний п≥дх≥д."
ќск≥льки, кожен учень - особист≥сть, то ≥
сп≥лкуЇтьс¤ √алина азимир≥вна ≥з кожним
¤к ≥з особист≥стю, що допомагаЇ встановити
дружн≥, в≥дверт≥ стосунки. ≤ сказати це
можна не лише про уроки ≥ноземноњ мови, адже
≥ охорона житт¤, ≥ медико-сан≥тарна
п≥дготовка - кроп≥тка прац¤ √алини
азимир≥вни.
Ћюбить, аби все знаходилос¤ на своњх
м≥сц¤х ≥ вимагаЇ цього не лише в≥д учн≥в, а,
перш за все, в≥д самоњ себе. ѕевно зв≥дси ≥
беретьс¤ така потр≥бна дл¤ вчител¤ риса, ¤к
тактовн≥сть. ј ще, - надзвичайна
приск≥плив≥сть (≥ це - беззаперечний плюс)
до виконанн¤ домашн≥х завдань, адже хоча 80%
знань учень отримуЇ в школ≥, але ж й ≥нш≥ 20%
потр≥бно здобути!
Ћюбить використовувати на вс≥х своњх
уроках дидактичний, додатковий матер≥ал,
унаочнювати ус≥ своњ слова, адже наочн≥сть -
один ≥з найперших шл¤х≥в до кращого
розум≥нн¤ ≥ засвоюванн¤.
Ќа останок, варто додати, що √алина
азимир≥вна - людина тонкоњ творчоњ натури,
пише в≥рш≥.
ѕерепелиц¤ ћар≥¤ Ћеонт≥њвна
ўоб бути гарним
викладачем, необх≥дно любити те, що
викладаЇш ≥ тих кому викладаЇш
¬.
лючевський
ѕерепелиц¤ ћ. Ћ. Ц спец≥ал≥ст першоњ
категор≥њ. ¬ 1975 р. зак≥нчила ’арк≥вський
ун≥верситет, факультет романо Ц
германськоњ ф≥лолог≥њ, викладаю н≥мецьку
мову в 6-11 класах.
¬сю роботу на уроках ≥ноземноњ мови будую
зг≥дно вимог програми з ≥ноземноњ мови, що
включаЇ реал≥зац≥ю практичних , виховних ≥
осв≥тн≥х ц≥лей. ѕрактична мета Ц це навчити
учн≥в сп≥лкуванню ≥ноземною мовою у межах
тематики, визначеною програмою, навчити
читати нескладн≥ тексти ≥з словником ≥ без
словника навчаю працювати на уроках ≥
самост≥йно, користуватис¤ дов≥дковою
л≥тературою.
ќсв≥тн≥ й виховн≥ ц≥л≥ спри¤ють
л≥нгв≥стичному розвитку учн≥в адже вони
знайомл¤тьс¤ з ¤вищами, характерними ¤к
дл¤ р≥дноњ мови, так ≥ в≥дсутн≥ми в н≥й.
јнал≥зуючи ц≥ ¤вища, вони глибше
усв≥домлюють р≥дну мову. Ќа уроках
≥ноземноњ мови знайомлю учн≥в з ≥стор≥Їю та
географ≥Їю крањни, л≥тературою ,наукою;
мистецтвом.
¬ивченн¤ ≥ноземноњ мови потребуЇ значних
зусиль з боку учн≥в, формуЇ так≥ ¤кост≥, ¤к
працьовит≥сть, наполеглив≥сть, уважн≥сть,
самост≥йн≥сть, допитлив≥сть. ўоб дос¤гти
практичноњ мети, на кожному кроц≥ поЇдную
вс≥ види мовленнЇвоњ д≥¤льност≥:
ауд≥юванн¤, говор≥нн¤, читанн¤ ≥ письмо.
Ќайкращого результату дос¤гаю, провод¤чи
так зван≥ нестандартн≥ уроки п≥сл¤ кожноњ
теми. ÷е так≥ види роботи: урок-конференц≥¤,
урок-диспут, дискус≥¤, урок-подорож, ¬ ,
в≥кторина, урок-показ знань та ≥нш≥. ћета
таких урок≥в-в≥дпрацювати навички та
вм≥нн¤ учн≥в, ¤к≥ були набут≥ п≥д час
вивченн¤ теми /усне мовленн¤-читанн¤ -письмо-ауд≥юванн¤/.
”чн≥ допомагають у п≥дготовц≥ наочних
пос≥бник≥в до уроку, п≥дбирають л≥тературу.
“ак≥ уроки добре проводити у творчих
групах. ј вони п≥двищують в≥дпов≥дальн≥сть
учн≥в п≥д час колективноњ роботи. “а ≥ сам≥
уроки подобаютьс¤ учн¤м, бо вони теж бачать
своњ результати у вивченн≥ ≥ноземноњ мови.
|